Studenten doen onderzoek bij Prospact

1 juni 2023

onderzoek employer branding

Deze periode lopen twee nieuwe gezichten rond bij Prospact die ons het hemd van het lijf vragen. Het zijn Paola van Brenen (19) en Zeb Adriaansen (22) die vanuit hun studie bedrijfsmanagement midden- en kleinbedrijf een onderzoek uitvoeren over ‘employer branding’. Prospact staat open voor suggesties en als het bijdraagt aan het kunnen invullen van onze openstaande vacatures, zijn we helemaal spekkoper! Paola en Zeb zijn twee dagen in de week bij Prospact te vinden. We stellen ze aan je voor en vragen wat ze aan het doen zijn.

Via via

Paola en Zeb zitten allebei in het tweede jaar van hun studie bedrijfsmanagement midden- en kleinbedrijf aan de Fontys hogeschool in Tilburg. Naast de theorie die ze daar opdoen, brengen ze dit ook gelijk in de praktijk in het bedrijfsleven. Het onderwerp van de opdracht is ‘employer branding’. Het bedrijf om hun onderzoek bij te doen, moeten ze zelf uitzoeken en dat kon uiteindelijk bij Prospact. “Dat liep echt via via en nog eens via via” lacht Paola. “Uiteindelijk kwam het erop neer dat de bovenburen van Prospact wisten dat ze regelmatig technisch personeel zoeken en dat deze vacatures lastig in te vullen zijn. Met de juiste contacten en een beetje geluk was het uiteindelijk binnen een dag geregeld!”

Informatie verzamelen

Zeb: “We zijn in april gestart en het onderzoek loopt tot eind juni. Nu zijn we vooral bezig met het interviewen van de medewerkers bij Prospact en het verzamelen van alle benodigde informatie voor onze analyse. Over de uitkomst kunnen we dus nog niks zeggen. Gelukkig zijn de medewerkers van Prospact bereid om tijd vrij te maken voor ons. De samenwerking verloopt fijn! Voor hen is het natuurlijk ook gunstig als het lukt collega’s te vinden. Tussentijds hebben we verschillende deadlines, waar we een deel van de uitkomsten en de voortgang bespreken. Voor de eerste deadline maken we een ‘gap-analyse’ waar we de gaten proberen aan te tonen tussen de huidige situatie en de ideale situatie. Zo identificeren we de knelpunten en kunnen we proberen verbeteringen aan te brengen.”

Implementatie

Paola en Zeb komen niet alleen onderzoek doen, een deel van hun aanbevelingen worden ook echt uitgevoerd. Paola: “Als onderdeel van deze opdracht gaan we een klein gedeelte ook daadwerkelijk implementeren. Het onderzoek heeft echt een praktische kant. We hopen natuurlijk het grote probleem te vinden, maar ook meerdere kleine oplossingen zullen bijdragen aan een beter resultaat.” Ook vanuit de opleiding zelf moeten inzichten worden geïmplementeerd. Zeb legt uit: “Zo hebben we meerdere expertcolleges waarbij een gastdocent uit de praktijk een thematisch college geeft. Laatst volgde ik bijvoorbeeld een expertcollege neuromarketing. Dan is het echt de bedoeling die kennis in te zetten bij het onderzoek dat we nu bij Prospact doen.”

Wil je meer weten over het ISA95 model en de verschillende levels? Neem dan contact met ons op.

Zet jij ook de volgende stap in je carrière?

Neem contact met ons op en sluit je aan bij een fexibel, klantgericht en ambitieus team!